Aglamaklı uzun soluklu yastayız.Buket Turkay

Aglamaklı uzun soluklu yastayız.Buket Turkay
#Polis #Emniyet #Jandarma #içişleri #süleymanaslan #cinayet #hırsız #dolandırıcı Hakkın rahmetine kavuşan Muammer beyin eşi için bir fatiha ile katili insan kasabı cani TC 14588401494 kimlik nolu Süleyman Aslan it'ini ortaklarını lanetlemenizi dileniyoruz.Allah razı olsun.Bu aile destekli çalıp,çırpmada dolandırmada,aldatmada hasta halden istifade etmede,taşınmaz ve para yürütmede Allah'tan korkmadan kuldan utanmadan insan öldürmede usta çakala sırada kim var diye soruyoruz.Buket Turkay,secretaryship Aile üyelerinin katkısı ile eşi görülmemiş soygun ve cinayet..Ablacıgım nur içinde yat mekanın cennet olsun,Allah'ın rahmeti üzerine olsun bu cinayeti işleyene TC 14588401494 kimlik nolu Süleyman Aslan isimli erkegin fahişkosu şerefsizine,insan kasabı katil hırsız ve seni dolandırana,bu it'e destek verenlere,sessiz kalanlara seni alçakça üzüp incitip hastalıgını artıranlara kodeste ömürboyu iyi bir gelecek hazırlıyoruz,senin bilmeden yanlış tuşa basarak kaydettigin erkek fahişko katilinle,katilinin ortakları ile vb adilerle yaptıgın görüşmelerini inceliyor,inceletiyor çözümünü çıkarttırıyoruz.Hakime hanımın,Savcıların arkadaşlarının seni sevenlerin dedigine göre üzülmesin,ortalık karışmasın diye beyefendiye söglememişsin,keşke beyefendiye sögleseydin abla.Allah'tan hepsine bela diliyoruz ocaklarına ateş düşsün istiyoruz eşref vaktini bekliyoruz,nur içinde yat.Seni iyilik melegimizi Muammer beye yeşil,yeşil bakanı seviyoruz.Evinde hala kuranı kerim ve hatim duaları okunuyor.Beyefendi "Benim bebegim bu alçakların kızı olamaz" dyor bir diyor agzından bin "seni seviyorum,sana hasretim,özlem doluyum" çıkıyor,rahat uyu seni duasız,kabrinde yalnız bırakmıyacagız.Herşeyi bilipte bilmiyoruz diyen izmir’in olospusu puşt kocanla geberesice anan vb.dahil herşeyi biliyormuşsun be,Allah belanızı versin fahişko.Amin.iyi hırsızlık,dolandırıcılık yapmış elindekileri çalmışsınız.Lütfen dahası için blogger sag dikey çubukta özetlere bakınız.Bu Süleyman Aslan inbesi rahmetli vefat etmeden birgün önce ailece elbirligi ile öldürdügü ablasından tecrübe edinmiş olacak beyefendiye şu anda buluta yüklenip çözümde olan ses kayıtlarından anladıgım kadarı ile,ablasına yaptıgından sonuç aldıgını bekledigini anlamış olacak “seni ögle bir yaparımki ölürsün vb.” gibi laflar ediyor,beyefendide lan hötveren senin o agzını sinkaf ederler vb.demiş tam bir inbe polise duyurulur.Biz buna ruhhastası olmak kerhanede dogmuş olmak diyoruz.Buket Turkay Bu aile destekli çalıp,çırpmada dolandırmada,aldatmada hasta halden istifade etmede,taşınmaz ve para yürütmede Allah'tan korkmadan kuldan utanmadan insan öldürmede usta çakala sırada kim var diye soruyoruz.Buket Turkay,secretaryship (Aile üyelerinin katkıları ile,eşi görülmemiş soygun ve cinayet) Polise teşekkür ediyoruz.Süleyman Aslan denen şerefsiz soytarıyı ablasının katili cani inbeyi hasta annesinin bulundugu yere bizi polisle sokmadan önce buradan son kez uyarıyoruz.Ablasının hasta ve kullandıgı agır ilaçların etkisinde,kandırıp dolandırarak bu halinden istifade edip üzerine aldıgı konutu işlerinin bozuk oldugunu gerekçe göstererek,kısa sürede iade etmek üzere aldıgı yüklü miktardaki paraları Mehmetcik vakfına vb.bagışlanmak üzere derhal iade etmesini buradan ailesine dahil ihtar ediyoruz,Agır cezalık yasal işlemlerin başlatılması ve hazırlıgının yapılması için ilgi yerlere talimat verilmiş bilgilendirme yapılmıştır.Bu Allah korkusu,kuldan utanma duygusu olmayan şerefsiz inbenin bugün itibarı ile geriye dödük neden,sinkaf olma hevesi ile yırtarcasına poposunun kalktıgını biliyoruz.Artık internette Google görsellerde yayındasın inbe halini,resmin dahil yerleştiriyoruz.Buket Turkay,secretaryship Süleyman Aslan inbesi it resminde alnına inbe yazmayı unutmuşum neyse birdahaki sefere,ablanı sen ve ailen birlikte öldürdünüz Allah belanızı versin.Amin.Ben,Buket Turkay namussuz puşt.Bunun hesabını eşref vakti geldiginde ailece vereceksiniz ne moklar yemişsin ögle.. Bu kasten bilerek cana kıymak.Dolandırıcı #Polis,#Emniyet,#Jandarma M.Rifat Hisarcıklıoğlu Serpil Yılmazer kahpesi,TC 38683695626 kimlik nolu kocası Kaan Yılmazer puştu,Serap it'i hasta,aldıgı agır ilaçların etkisinde bir kadın iyilik yapacak diye kandırılmaz,vicdansızca dolandırılmaz iz bırakmadan kaçılmaz,daha kaç insanın kanına girdiniz bu çete'den bilgi sahibi ve şikayetçi olanlar bizi bilgilendirerek bizi işaret ederek polise başvursun.Buket Turkay Son posta..Gözbebegimiz Güvenlik güçlerimizin,polisimizin dikkatine.Muammer beyin hakkın rahmetine kavuşan eşini saglıgında aldıgı agır ilaçların etkisi altındayken hastalıgından istifade ederek Serap isimli bir kadınla birlikte vicdansızca dolandırıp ortadan kaybolan Serpil Yılmazer ve kocası TC 38683695626 Kimlik nolu Kaan Yılmazer yeniden adres degiştirip kaçmaları halinde görenlerin polise başvurmaları ve bizi bilgilendirmelerini önemle rica ediyoruz. Resimde dolandırıcı Kaan Yılmazer’in aynı işi birlikte yapan bunu iş edinen karısı Serpil Yılmazer’i görüyorsunuz.Hırsız,puşt,ablasının hastalıgından istifade ederek çalmayı,kandırmayı,dolandırmayı kendi kanından bir ablaya söglenmiyecek küfürler etmeyi kendine iş edinen agzından mok akan (lan hötveren o kayıtların tümünü +18 yazıp,inbe resimlerinden video yapıp youtuba yükleyeyimmi) mok agızlı Sülükman gelecek,gelecek sıra sana gelecek.Nur içinde yatsın mekanı cennet olsun Amin,seni pis bogazını üzülmesin diye,ibneliklerini söglemeyen köpek halini beyefendiden gizli besleyen kendi kanından hasta kendi derdine düşmüş ablana vb.o alçakça küfürleri nasıl kıyıp ettin,tekerlek?.Senin kanınımı sinkaf ettiler,o pis agzınıda sinkaf ettir düzelsin,bizimde uslubumuzu bozuyorsun.Sülükman Aslan gibi inbe ablandan çalıp,dolandırdıgın paraları sokakta orda burda çıkarıp "ben zenginim" diyen hötveren senin hötün dışında neren zengin hırsız,dolandırıcı puşt,insan kasabı,katil köpek senin resmini koyup ne yazayım.Bu inbe yogun bakıma bile sırf otuz saniye için girip çıkmış,ablası ölüyormu bakmış zabıtlara ve kamera kayıtlarına,dinlemeye giren şerefsizliklerini alışkanlık haline getirmiş devam ettirmiştir.Başka kaşınan kahpe varsa öksürsün bilelim ses kayıtları bende kim ne biliyor,bilmiyor yalancı,düzenbaz kahpe ilan edelim Google dahil insanlık dersi verip Youtube'da yayına alalım.Oturup rahmetlinin ölmesini bekleyen kahpeler duysun.Allah belanızı versin biz bunları konu etmeyi kendimize zul sayıyor kamu yararı görüp ders veriyoruz,başka yayına girmek isteyen,ne biçim insansınız?.Bu şerefsizi etiketleyin kendi görseller alanında çıksın,bende etiketliyorum,daha sonra yayına sokacagım.Puşt çektirdigin yetmedimi size haklarını bile helal etmiyen iyilik melegi beyefendinin canısı,cananı hayat arkadaşı ablan sahipsiz degil,sen kim oluyorsun,soytarı.Sülükman kim rahmetliye kötülük ettiyse hasta halinden istifade ettiyse çalıp,çırpıp dolandırdıysa taşınır,taşınmazların üzerine oturduysa kandırdıysa,hırsızlık yaptıysa iyi niyetle verip,geri ödenmediyse küfür ve hakaretlere ugrattıysa ölmesini beklediyse bildiklerini sakladıysa boyu devrilsin kolay olur kurşunlara degil kör bıçak ve kör testere darbelerine gelsin çoluk,çocuk tek parça gömülmesin polis amcalarımız,jandarma birliklerimiz k9 köpeklerimiz sen dahil hepsini poşetler içinde parça,parça çöplüklerde bulsun rahmetliden maddi ve manevi edindikleriniz zehir,zıkkım haram olsun ocaklarınıza ateş düşsün biri sönmeden biri başlasın.Sülükman Allah belanı versin.Amin.Puşt sen bir bir hırsız,dolandırıcı inbesin git keyifhanede çalış saatte 30 kişi kabul etsen köşesin şimdiye kadar ablandan çaldıklarını,dolandırdıklarını gösterip zenginim diyordun,şimdi "çok zenginim" der yan,yan yalpalar yürürsün insanlıgın yüz karası tekerlek broşür yapıp orda dagıttırıyımmı,müşterin artar nasıl bu kadar şerefsiz,namussuz,düzenbaz olabiliyorsun.paraya,taşınmaza fena hötverensin o daireyi niçin rahmetli o kadar iade etmeni istemiş,etmemiş küfür ve tehditlerle üstünde tutmaya devam etmişsin sen sonradanmı biri tekerledi,doguştanmı böylesin sülalece yok olasınız hiçbirinizin yatacak yeri yok sen katıksız bir inbesin şerefsiz puştsun kan kusasın,aradıgın belayı beyefendinin çükünü içinde hissedince belanı bulacaksın o nasıl aileki bireyleri bu alçaklıga ses çıkarmıyor sülalece yatacak yerin yok insan kasabı köpek,o küfürleri Ukranya yosması karına etsene puşt,o çocuklarınla kan ve irin kusasın ailende bu konularda bilipte sessiz kalanlarında ocaklarına ateş düşsün sen müslümanmısın tekerlek tuu sana seni izmirdenmi yönetiyorlar şerefsiz uslubumuzuda bozdurdun şu usluba bakarmısın akşamdan sabaha çoluk,çocugunun senin gibi bir ite sessiz kalanların leşini toplayasın.Amin.Sen onursuz,kişiliksiz haysiyetsiz bir şerefsizsin.Sen para,pul için hötveren olmayı bile göze almışsın birgün kusacaksın.Ses kayıtların bende birkısmı çözümde şerefsiz git,gel oku ayna şerefsiz.Onları hazırla lan hötveren onların tümü Mehmetcik vakfına bagışlanacak seni yediyüzbin kişi lile kahraman Türk silahlı kuvvetleri,birkaçyüz bin kişi ile Türk polis teşkilatı,birkaçyüzbin kişi ile Jandarma birliklerimiz,Sahil güvenlik ve k9 köpeklerimiz seni sinkaf etsin hırsız şerefsiz,büyük hötveren o aldıklarını hazırla inbe.Buket Turkay,secretaryship Yasin suresi mp3 Muammer beyin hakkın rahmetine kavuşan eşinin ruhuna hediye edilmiştir) Şıst,şıst Türkiye,Facebook bizim millet bu videoya rahmetlinin (Nur içinde yatsın mekanı cennet olsun) Aile üyeleri destekli rahmetliyi ölüme gönderen cani,katil,vicdansız paraya,taşınmaza hötveren insan kasabı TC 14588401494 kimlik nolu Süleyman Aslan inbemizin üzerinde “Allah belanı versin” yazan resmi konmuş,rabbimizden tüm ortak hareket edenleri,soygunda ortak hareket edenleri bilipte bilmiyorum diyen kahpeleri,rahmetliyi üzüp incitenlerle beraber mezarlarının yaşamda hayatlarının her anının “cehennem çukuru” olması dilenmiş dua edilmiştir.Rabbimizce duamız yakarışlarımız çabuk kabul edilsin diye Yasin suresi ve Mülk sürelerinin videolarının içine konmuştur.Lan puşt sülükman rahmetli ablanla vb.konuşmalarından aile üyelerinin ablanla konuşmalarından yakınmalarından seni lanetler konuşmalarından video yapıp youtube yükleyeyimmi inbe herif parasını,taşınmazını geri istiyor diye nasıl kıyıp kendi kanından ablana kerhane olospusuna bile söglenmiyecek küfürler ve tehdit ettin sen bir puşt inbe paraya,pula hötveren üste Ukranya yosmasını oranı,buranı verensin millet kim bu tıfıl diyor?.Çoluk çocugunuzla birlikte kan kusasınız haram ve zehir,zıkkım olsun Lütfen bir Fatiha suresi ve amin dileniyoruz. Buket Turkay,secretaryship

26 Eylül 2009 Cumartesi

DEGERLERIMIZE,GRUPLARIMIZ DEGERLI UYELERINE.SAYIN.ORTAS HOCAMIZDAN SAYGI ILE SUNARIZ.JALE SEKRETARYA.: Okullar Açılırken Sorunlar ve Yeni Paradigma Gereksinimi

> http://groups.google.com.tr/group/muammer-sezer-duyuru
>
>
>
>> Okullar Açılırken Sorunlar ve Yeni Paradigma Gereksinimi
>> Prof. Dr. Ibrahim ORTAS, Çukurova Üniversitesi,...
>>
>> İlköğretim ve ortaöğretim okulları yine açılıyor. 15 milyon öğrenci
>> yaklaşık 600 bin öğretmenle öğretim yılına başlıyor. Nüfusumuz yaklaşık
>> 72
>> milyon ve öğrenci sayımız 18 Avrupa ülkesinin toplam nüfusundan daha
>> fazla.
>> Nüfus oranıyla olanaklarımız ise biraz ters orantılı. Tek başına ikili
>> öğretim bile fiziki altyapının yetersiz olduğunu gösteriyor. Donanımlar
>> bazen eksik, bazen atıl. En ücra köşede bile göstermelik bir bilgisayar
>> olmasına rağmen öğrencilerin yarısından fazlası bilgisayarı görmeden
>> dersini aldığını belirtiyor.
>> Türkiye gibi nüfusunun önemli bir kısmı genç olan bir toplumun geleceği
>> yakalaması için nitelikli eğitim çok önemli bulunuyor. İlköğretim içler
>> açısı. Eğitim 8 yıla çıkarılmış olmasına rağmen halen istenilen düzeyde
>> nitelik kazandırılamamıştır. SBS sınavı ve yaşananlar tam bir tradeji,
>> her
>> yıl 30-40 bin öğrenci sıfır alıyor.
>> Dünyada sayısı bilinmeyen türde bizde lise türü var. Ne işe yaradıkları
>> ise meçhul. Meslek okulları hayata pratik iş yapacak ara eleman
>> yetiştirmesi gerekirken tamamen üniversite sınavına girmeye yönelmiştir.
>> Eğitimin amacı olan yaşama sevinci kazandırmak, düşünme yöntemi ve
>> etrafta
>> olup biteni analiz etme yeteneğinin kazandırılması için ders çeşitliliği
>> yerine varsa yoksa üniversiteye hazırlanmak her şey olmuştur. Resim,
>> müzik, el işi, beden eğitimi dersleri kâğıt üstünde ders, ancak sınavda
>> soru gelmediği için öğrenci için angarya olarak kabul edilmektedir.
>> Eğitim sistemimizde öğretmen yetersizliğin oranla geçici öğretmenlik gibi
>> artık hiçbir ülkede olmayan bir yapı ile eğitimin gerçekleştiği belki de
>> tek ülke Türkiye. Bir tarafta on binlerce öğretmen adayı üniversiteli
>> işsiz gezerken, yalnızca İstanbul'un öğretmen ihtiyacının 30 bin kişi
>> olduğu, 100 bin ana okulu öğretmenine ihtiyaç duyulduğu bir tezat
>> yaşanmaktadır.
>> Genel eğitim durumumuza baktığımızda, neden üniversiteye istenilen
>> nitelikte öğrenci gelmiyor sorusunun cevabı kendiliğinden ortaya
>> çıkmaktadır. Üniversite öğretim üyeleri olarak ilk ve ortaöğretim bizi
>> çok
>> ilgilendiriyor, çünkü lise eğitimini iyi bir şekilde tamamlamadan
>> üniversiteye gelen öğrenciler gerçekten ciddi bir sorun haline geldi.
>> Yıldan yıla daha zayıf öğrencilerin üniversiteye gelmesi ile derslerin
>> işleyişi ve kalitesinin de düştüğünü söylemek zorundayız.
>> Diğer yandan üniversitelerin de çözüm olmadığını anlayan on binlerde
>> öğrenci bu yıl bazı lisans programlarını tercih etmedi.
>>
>> Eğitim Kalitesi Yetersiz
>> Eğitim kalitesinin yetersizliği artık en yetkili ağızlar tarafından
>> konuşuluyor. Milyonlarca okuduğunu anlamayan, yabancı dil becerisi
>> kazanmamış, kültürel yapısı zenginleşemeyen, matematik bilmediği için
>> soyut düşüncenin gelişmediği, analiz sentez yapma düzeyi düşük olan,
>> bütünsel düşünme yeteneği gelişmeyen öğrenci kitlesi ile karşı
>> karşıyayız.
>> Cumhuriyetin ilk yılarında çizilen eğitim hedefi maalesef son yıllarda
>> sulandırılmış, eğitim birliği yerine sayısı belirsiz ihtiyaç dışı öğrenci
>> alan lise türleri oluşmuştur. Bölgelerarası dengesiz altyapı ve nitelikli
>> öğretmen dengesizliği eğitimi içinden çıkılamaz duruma getirmiştir. İlk
>> ve
>> ortaöğretim okullarında eğitim parası olanın iyi imkân bulduğu konumlar
>> haline gelmiştir. Ailelerin gelir durumlarına göre özel ilk ve
>> ortaöğretim
>> kurumlarına yöneldikleri görülmüştür. Fen ve Anadolu Liseleri dışındaki
>> devlet okulları ve liseleri artık neredeyse üniversiteye çok sınırlı
>> sayıda öğrenci kazandırabilmektedirler.
>>
>> Başarı Düzeyimiz Çok Düşük
>> Bilimcimin yetiği son 30 yıldır sürekli her yetkili eğitimin arzulanan
>> yerde olmadığını ve önemini vurgular. Ancak her yıl yaşanan OKS, SBS ve
>> ÖSS sınav sonuçları her yıl rakamları itibarı ile bir önceki yılı
>> aratmaktadır. 2009 yılı ÖSS sınav sonuçları 30 bin kişinin puanı
>> hesaplanmayacak kadar düşük olduğu ve 700 bin kişinin hiç bir fen
>> sorusuna
>> cevap vermediği açıklandı. ÖSS sınav sonuçları küçük bir grubun çok iyi
>> puan alırken geniş bir yığının (yüz binlerce) üniversiteyi okuyamayacak
>> düzeyde olduğunu gösteriyor.
>> SBS sınav sonuçları da ülkemizin bölgeler arası gelir dağılımı ve eğitim
>> farklılığını ortaya koymaktadır. PISA 2003 ve 2006 yılı sonuçlarına göre
>> Türkiye matematik, fen ve okuma becerileri yönünden OECD ülkeleri
>> arasında
>> en son sırada 57 ülke içinde sırasıyla 45, 47 ve 39 sıralarda bulunuyor.
>> PISA sonuçları ile ÖSS sınav sonuçları arasındaki ilişkinin gerçek eğitim
>> düzeyimizi ortaya koyması bakımından çok dikkat çekici. Ayrıca diğer
>> uluslararası değerlendirme testlerinde ülkemizden katılan öğrencilerin
>> okuma becerilerini başaramadığı ve fen ve matematikte döküldüğünü
>> gösteriyor. Uluslararası DÜZEYDE "ÖRGÜN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDRİME"
>> çalışmaları yürüten CITO şirketinin yaptığı araştırmaya göre Türkiye'de
>> ilkokul birinci sınıfta okuyan öğrencilerine %59'u dinlediğini anlamıyor,
>> İkinci sınıf öğrencilerinin ise halen %24'ü dinlediğini anlamıyor, %31'
>> ise okuduğunu anlamıyor. Ayrıca öğrencilerin % 46'sı matematikten
>> başarısız. Aynı kuruluşun araştırmasına göre devlet okulları ile özel
>> okullar arasında da
>>
>> Eğitim Sitemimiz Ezberci
>> Ne yazık ki gerekli önlemler de alınmıyor. Yapılan kamuoyu yoklamaları
>> toplumun eğitim sistemini ezberci gördüğü, Milli Eğitim okullarının
>> istenilen ölçüde eğitim vermediği, bunun yerine özel okullara imkânlar
>> ölçüsünde öğrencilerini kaydettirmek istedikleri görülmektedir. Özel
>> okullar da, sınav başarısına odaklanmış bulunmakta, öğrenciyi yeterince
>> geliştirememektedir. Öğrencilerinde büyük çoğunluğu da zaten eğitimi
>> ezberci buluyor. Bunun sonucu doğal olarak ulusal ve uluslararası sınav
>> sonuçlarına yansımaktadır.
>>
>> Öğretmenlerin Eğitimi ve Motivasyonu Çok Düşük.
>> Maaşların düşüklüğü ve yaşam koşullarının olumsuzlukları öğretmenin
>> isteklerini düşürmüştür. Öğretmen niteliği ve özlük hakları yönünden
>> sorunlu ve eğitmenlerimizin başta geçim sıkıntısı ile başlayan kitap ve
>> gazete okuma sorunu ciddi bir sorun. Öğretmenlerin %30'a varan oranda ek
>> veya ikinci iş yapması nedeniyle öğretmenin kendisini geliştirmesini
>> olanak vermemektedir.
>> Son yıllarda öğretmenlerin maaşlarının iyileştirilmesi ve daha çok iş
>> bulması nedeniyle dört yıllık eğitim fakültelerine olan ilgi artmış ve
>> ÖSS
>> sınav sonuçlarına göre daha başarılı öğrenciler öğretmen olmayı tercih
>> etmiştir. Mezun olan öğretmen adaylarının yeniden KPSS
>> değerlendirmesinden
>> geçmesinden dolayı son yıllarda göreve atanan öğretmenlerin altyapısı iyi
>> ancak Milli Eğitimdeki yöneticilerin ne yazık ki pedagojik bilgisi
>> öğretmenlerden daha iyi olmadığı eleştirisi yapılmaktadır. Bu durumun göz
>> ardı edilememesi gerekir. Gerçi alt üst, liyakat sorunu Türkiye'nin genel
>> sorunu durumunda. Öğretmen eğitiminin yeniden ele alınması ve gerekirse
>> geçmişte olduğu gibi bağımsız kurumlar olarak bir meslek okulu olarak
>> öğretmen okullarının yeniden açılması sağlanmalıdır.
>>
>> Öğrencilerin Genel Kültür Düzeyi Çok Düşük
>> Çocukların hiçbir alanda dünya görüşü gelişmiyor eleştirisi sık sık
>> yapılmaktadır. Çok haklı olarak sınav sonuçlarının ötesinde üniversiteye
>> gelen öğrencilerin genel kültür düzeyinin düşüklüğü sıkça hocalar
>> tarafından eleştiri konusu edilmektedir. Yabancı dil bilgisi eksikliği
>> yanında yazı ve anlatım bozukluğu sık yaşanmaktadır. Yoğun ders yükü,
>> sınav kaygısı ve dershanecilik öğrencilerin tüm zamanını aldığı için
>> öğrencinin sanat, estetik ve kendini geliştirecek zamanının olmadığı
>> biliniyor. Lise mezunu en az 18 yaşındaki bir öğrencinin en azında
>> ülkesinin tarihi geçmişini ve coğrafyasını bilebilmeli. Bir yabancı dil
>> kavramış olmalı. En azından kendinsin geleceği ile ilgili yol haritasını
>> çizebilecek düzeyde olmalı. Her hangi bir konuyu medeni ölçüler içinde
>> tartışabilir düzeyde bilgi sahibi olarak yaşam yolculuğuna yön
>> verebilmelidir.
>>
>> Finlandiya Neden Başarılı
>> Temmuz 2009 tarihinde bilimsel bir kongre için ziyaret ettiğim
>> Finlandiya'da eğitim öğretim ve üniversite sistemi ile ülkemizin eğitim
>> sistemini karşılaştırınca, aradaki farkın derinliği konusundaki
>> duygularımı paylaşmayı gerekli gördüm.
>> Bilindiği gibi Finlandiya ilk ve ortaöğretimde halen dünyada en iyi
>> eğitimi veren ülke olarak bütün değerlendirmelerde ilk sırada görülüyor.
>> PISA ve diğer uluslararası değerlendirme sınavlarında ilk sırada yer
>> alıyor.
>> Ülkemizde halen dersliklerin bile yetersiz olduğu, çoğunlukla ikili
>> öğretimin yapıldığı sınıfların kalabalık olduğu ilköğretimde ortalama
>> olarak kentlerde bir sınıfta 40 öğrenci, kırsalda 25 öğrenci ders
>> görüyor.
>> Öğretmen başına 27-30 öğrencinin (bazı yerlerde 50'ye kadar
>> çıkabilmektedir) eğitim gördüğü Türkiye'ye karşın Finlandiya'da 15-20
>> öğrencili sınıflarda eğitim görmektedir. Ülkemizde kırsal kesimde halen
>> ilkel düzeyde kalma birleştirilmiş sınıfların (%5-6) var olduğu,
>> şehirlerde ise ikili öğretimin yüzde 50-55 düzeyinde olduğu belirtiliyor.
>> Öğrencilerin beslenmesi için yemekler okul tarafından sağlanmaktadır.
>> Finlandiya'da özel okul neredeyse yok denecek derecede azdır. Dershane
>> yok. Ders derste öğreniliyor. Çocukların el ve zihin becerilerinin
>> geliştirilmesine büyük önem veriliyor.
>> Finlandiya'nın eğitime ayırdığı kaynak bütçenin en büyük kaynağını
>> oluşturuyor. Ülkemizin GSYİH dan eğitime ayrılan pay ile 25 Avrupa
>> ülkesinin ayırdığı pay arasında önemli farklılıklar bulunuyor.
>> Türkiye'nin sorunları ve olanakları ile Finlandiya'nınki aynı değil.
>> Ancak
>> Finlandiya'nın insana yatırım yapan sisteminin yakından incelenmesinde
>> yarar vardır.
>>
>> Eğitimde Nitelik ve Eşit Fırsat Sağlanmalı
>> Ülkemiz artık bugünkü Milli Eğitim politikası ile gençliğini hayata
>> hazırlama ve üniversiteye nitelikli öğrenci ve insan yetiştirmekten
>> yetersiz kaldığı her yıl yapılan sınavlar ile sabittir. Bu sorun, bir
>> günlük bir tek iktidarın sorunundan çok uzun süredir uygulanan ve bir
>> türlü anlaşılamayan yapının sonucudur. Bunu da iyi sorgulamak zorundayız.
>> -Eğitim ülkenin birinci gündemi olmalı ve GSYİM dan ayrılan pay AB
>> standartlarına getirilmeli.
>> -Milli Eğitim ve Bilim Şurası toplanmalı ve eğitim ve bilim politikası
>> önyargı ve ideolojik etkilerden arî olarak yeniden hazırlanmalı. Her
>> şeyden önce eğitimin kamu eli ile yönetilmesine özen gösterilmeli.
>> -Özel ilk ve ortaöğretim okulları çık sınırlı düzeyde özel eğitim
>> gerektiren birkaç okul dışında kamu okulları olarak işlev görmelidir.
>> -Dershaneler kapatılmalı, Öğretmenler kamu okullarına yeniden geçişi
>> sağlamalı. Öğretmenlerin dershanelerde aldığı para kadarını hatta daha
>> fazlasını kamu okullarında alabilmeli.
>> -Öğretmenlerin özlük hakları yeniden düzenlenerek insanca yaşam düzeyine
>> getirilmelidir.
>> -Bölgeler arası eğitim farklılığı eğitim alt yapısı ve öğretmen yönünden
>> dengelenmeli. Herkese eşit eğitim fırsatı yaratılacak ortam
>> sağlanmalıdır.
>> -İdareciler liyakate dayalı olarak belirlenmeli, tarafgirlikten çok
>> bilgi,
>> deneyim ve girişimcilik önceliği dikkate alınarak yöneticiler
>> belirlenmelidir.
>> -Öğretmene okulları yeniden açılmalıdır.
>> -SBS sınavı her yıl değil son sınıfta yapılmalı. Ortaöğretim başarı
>> durumu
>> öğrencinin yetenek ve becerilerine göre belirlenmeli ve öğrencinin
>> yönlendirilmesi zaman içinde tedricen yapılmalıdır.
>> -Lise eğitimi yeniden düzenlenmeli ve üniversiteye öğrenci yetiştirecek
>> şekilde formatlanmalıdır. Lise bitirme ve olgunluk sınavları yapılarak
>> kişilerin hayata hazırlığı da dikkate alınmalıdır.
>> -Felsefe, mantık, sosyoloji ve kompozisyon dersleri yeniden müfredata
>> alınmalı ve üniversiteye öğrenci hazırlamak yerine hayata hazırlanma ve
>> iyi bilgi sahibi, estetik değerleri olan, hayattan zevk alan ve hayata
>> anlam katacak aydın nitelikli insan yetiştirilmelidir.
>> -Meslek liseleri ve çıraklık okulları öncelikli konuma getirilmeli ve
>> ülkenin ihtiyacı olan ara eleman ihtiyacı lise düzeyinde sağlanmalıdır.
>> Türkiye'nin bu eğitim yapısı ile arzuladığı gelişmişliği yakalayamayacağı
>> aşikârdır. Kafa ve paradigma değişimine ihtiyaç aciliyet arz etmektedir.
>> Herkese nitelikli eğitim konusu, ülkenin geleceği konusudur.
>>
>> Not: Sayın Hocam, bazılarınızın e-posta adresi bir şekilde makinemdeki
>> adres listesine takılmıştır. e-posta almak istemeyenler lütfen belirtin
>> isminizi listeden çıkarırım. Şimdiden ilginize teşekkür ederim.
>> Saygılarımla
>>
>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.